ANNORLUNDA KOGNITION

Daniel Scotford, Jenny Esbjörnsdotter-Karlsson och Eva Sundberg. Foto: UR
Daniel Scotford, Jenny Esbjörnsdotter-Karlsson och Eva Sundberg. Foto: UR

Hur fungerar annorlunda kognition – och hur förstår jag som lärare min elev bäst?

Lärlabbet besöker Rosengårdsskolan i Malmö där extra anpassningar som enskilda elever behöver vävs in i undervisningen som alla tar del av. Stommen för läraren Jenny Esbjörnsdotter-Karlssons lektioner är ledning och stimulans, vilket några elever i klassen behöver, och alla elever gagnas av.

Medverkar gör även Daniel Scotford, Eva Sundberg, Francesca Happé och Sven Bölte. Programmet ser du i sin helhet på URskola.se

Skriv en kommentar

Du kan använda följande HTML HTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>