FLEXIBEL PEDAGOGIK

Anette Lindgren, Åsa Colliander Celik och Helena Svensson. Foto: UR.
Anette Lindgren, Åsa Colliander Celik och Helena Svensson. Foto: UR.

Stöd i all undervisning måste utgå från allas individuella förutsättningar – men hur gör man det?

Lärlabbet besöker Mälarhöjdens skola i Stockholm där personalen lägger mycket tid på kartläggning och kollegiala samtal. Vi följer inkluderingspedagogen Helena Svensson som förklarar hur skolan ska bli bättre på att hjälpa eleverna, på både lektioner och raster.

Medverkar gör även Åsa Colliander Celik, Anette Lindgren, Jerome J. Schultz och Kenth Hedevåg. Programmet ser du i sin helhet på URskola.se

Skriv en kommentar

Du kan använda följande HTML HTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>